Sense - La República

Arrenca la plataforma de comerç digital catalana Amazcat

L’objectiu d’Amazcat era i és la construcció d’una eina de país que permeti productors, comerciants i empreses de serveis disposar de botiga en línia pròpia dins d’un “marketplace” gegant basat en els principis de proximitat, sostenibilitat i preu just

El projecte Amazcat ha fet història de la venda en línia a Catalunya. A partir d’avui, 26 d’octubre, ja es pot comprar i vendre des d’aquesta eina de comerç digital de proximitat, concebuda com un instrument perquè productors, comerciants, empreses de servei i consumidors puguin disposar a Catalunya d’una alternativa a les grans plataformes d’àmbit multinacional. El marketplace català arrenca amb totes les funcionalitats operatives, en un primer període que els seus promotors consideren de prova, atès que encara estan pendents de validació productes que han entrat massivament a Amazcat en les últimes setmanes. És per això que, segons assenyalen els seus promotors, caldrà testar de manera massiva tant la plataforma com l’entorn logístic.

Els promotors esperen que en un mes aproximadament els consumidors puguin trobar productes en totes les categories. Aquest és el temps que Amazcat també necessita per posar en marxa els acords amb les empreses que han esdevingut sòcies protectores –entre les quals hi ha Mussap, Parlem i Reprogir- per habilitar l’accés premium massiu als seus associats.

PROJECTE MOLT MADURAT

Amazcat és el fruit d’una història d’emprenedoria però també de resiliència. Ha estat necessari més d’un any i mig invertit en les fases de conceptualització, construcció i desenvolupament per crear aquest marketplace de proximitat català. Durant aquest temps s’han hagut de vèncer nombrosos obstacles de tota mena per arribar fins avui. La determinació dels promotors ha estat fonamental per fer realitat una iniciativa que concep un grup inicial de persones d’arreu del país en plena pandèmia i que acaba consolidant un grup de membres fundadors amb el suport d’altres persones que es comprometen amb el projecte.

L’objectiu d’Amazcat era i és la construcció d’una eina de país que permeti productors, comerciants i empreses de serveis disposar de botiga en línia pròpia dins d’un marketplace gegant basat en els principis de proximitat, sostenibilitat i preu just. La plataforma permet qualsevol persona que tingui un negoci a Catalunya digitalitzar-lo en poques hores, creant la seva pròpia botiga i venent en molts pocs dies, un cop passats tots els filtres de validació que garanteixen als usuaris un bon servei.

500 MARQUES

Amazcat fa el primer pas amb gairebé 500 comerciants, productors i empresaris que ja han assolit acords amb Amazcat. Paral·lelament, l’equip de captació de la plataforma continua la seva tasca d’incorporar nous venedors digitals. A mesura que es tanquin els acords, la plataforma s’anirà engreixant de botigues virtuals i de productes, fins que pràcticament es pugui trobar com a mínim un producte de qualsevol àmbit a Amazcat. Durant les pròximes quatre setmanes també accediran a la plataforma gairebé 300.000 usuaris que ja tenen la categoria de Premium atesos als acords amb els Socis Protectors. Des d’avui mateix, però, qualsevol persona pot donar-se d’alta a la plataforma com a Soci Premium pagant 36 euros anuals. Tanmateix les persones que vulguin comprar sense associar-se també ho poden fer, però no gaudiran dels avantatges Premium que inclouen, entre altres, no haver de pagar el cost del transport dels productes que han estat etiquetats pels comerciants com a Premium.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.