Novaveu posa Jan Fabre en el punt de mira
El 25 de novembre, #AturemJanFabre va organitzar piquets en motiu de la representació de The Generosity of Dorcas. La raó és que Fabre, director de l’obra, ha estat acusat d’abús sexual i d’assetjament per vint extreballadores i extreballadors seus en una carta oberta. Novaveu defensa que aquest comportament és injustificable i que tothom ha de ser respectat. També mostrem la nostra disconformitat amb el festival Temporada Alta i el Teatre Lliure, que no han retirat les funcions de Fabre.
D’altra banda, en Martí, la Judit, en Nil, l’Anna, l’Alba, la Cèlia, la Joana, la Sílvia, en David, en Raül i la Júlia han estat els integrants de la comunitat de joves prescriptors Novaveu que han participat en la votació de desembre.
Una assemblea per a la història
“Els actors invoquen un passat del qual aconsegueixen transmetre l’esperit del moment sense fer-ne una caricatura” David Jou Bueno
Reviure la història per orientar-nos, i seguir. Això és el que ha fet la dramaturga i directora Carlota Subirós i la companyia La Ruta 40. A través de vídeos enregistrats durant el maig del 68, en reunions de militants antifranquistes, en assemblees de vaguistes de la Naval Gijón i en assemblees de la PAH, els actors invoquen un passat del qual aconsegueixen transmetre l’esperit del moment sense fer-ne una caricatura.
Un jove en conflicte social
“Una acció ‘in crescendo’ que no deixarà ningú indiferent” Martí Rossell
A.K.A acaba de triomfar als premis Butaca: és un èxit consolidat. Temes com l’amor, l’adopció, la família i el racisme són els que tracta Daniel J. Meyer en aquest excel·lent monòleg dirigit per Montse Rodríguez i interpretat per l’Albert Salazar més esplèndid. La realitat d’en Carlos ens permetrà entendre la societat des d’una perspectiva adolescent. Una acció in crescendo que no deixarà ningú indiferent.
Dilemes revolucionaris
“Ser revolucionari implica posar el cos, renunciar a privilegis i implicar-se les 24 hores del dia” Sílvia Mercè
My low cost revolution, de la qual Francesc Cuéllar firma la direcció, és una peça de creació col·lectiva amb Glòria Ribera, Agnès Jabbour i Paula Sunyer (que substitueix Nikole Portell). És difícil ser d’esquerres perquè cada idea desplega un infinit de dubtes. Ser d’esquerres vol dir ser-ho fins al final de les conseqüències. Ser revolucionari implica posar el cos, renunciar a privilegis i implicar-se les 24 hores del dia. Estem disposats a entregar-nos completament a la causa?