Experiències

Miró & Villagrasa

Més d’una dècada després que Antonio Miró es desprengués de la majoria de les accions de la seva marca, la firma que ara dissenya Albert Villagrasa (Balsareny, 1977) acaba d’aconseguir per segon cop el premi a la millor col·lecció de la passarel·la 080. Mai resulta fàcil assumir la direcció creativa d’una marca icònica i menys encara si ha estat el símbol de tota una època. En els anys vuitanta i noranta no hi havia cap modernet a Barcelona que no portés un Miró. Va ser nom imprescindible de l’extinta passarel·la Gaudí, i fins i tot va desfilar en la setmana de la moda masculina de París amb altres catalans com Armand Basi. Quins temps!

Després d’una etapa de reorganització centrada a impulsar les moltes llicències de la casa, el juliol del 2016 la propietària del 70% de les accions, Andrea Arquero, va decidir tornar a la passarel·la 080 que Miró havia deixat el 2008 perquè només impulsava els valors emergents. Villagrasa, un dissenyador que havia treballat set anys al costat del fundador, va presentar llavors peces que revivien la bona confecció de sastreria i camiseria minimalista i mediterrània de la firma, revitalitzada amb molt color. No s’apartava dels orígens, com passa amb maisons com Balenciaga: Demna Gvasalia crea dissenys trencadors i urbans que no tenen res a veure amb l’obra del mestre basc.

Però Villagrasa també té clar que ha de rejovenir la marca per agradar als mil·lennistes, i per això la seva primera col·lecció premiada a la 080 (gener del 2017), dedicada al món Amish, omplia els seus sobris i elegants vestits jaqueta masculins de tatxes i a les dones les vestia de negre però amb agosarades transparències. Jugava a l’androgínia però no perdia de vista la feminitat. Més que Miró.

En la col·lecció que acaba de presentar per a l’estiu que ve, inspirada en la llum i la lleugeresa que transmet la roba en els quadres de Sorolla, omple de volants exquisits les seves camises desestructurades i juga a modernitzar les armilles. Una proposta comercial i creativa amb què ha tornat a guanyar la partida.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)