Experiències

L’olor de les emocions

Teià recupera, condicionat per la pandèmia, el Maridatge dels Sentits, una proposta que posa en valor tres dels aspectes que més singularitzen aquest municipi del Maresme: la tradició del perfum, el paisatge de les flors i l’enogastronomia. Del 24 de maig al 5 de juny hi esteu convidats

CORRESPONSABILITAT
“Vam fer coincidir interessos públics i privats per projectar la imatge del municipi a l’exterior i esperonar l’economia local”

Diuen que l’olfacte és el sentit que més vincula les persones al seu passat, especialment a aquelles vivències que tenen un valor especial. Sovint no hi donem gaire importància, però qui no s’ha sorprès recuperant un record estimat quan ha recuperat una olor coneguda? Teià, al Maresme, ha sabut conjugar en només quatre anys tota una proposta innovadora i engrescadora al voltant d’aquest sentit i ho ha fet teixint complicitats entre tres dels aspectes que el diferencien com a poble: la indústria destacada del perfum, el conreu de la flor i el binomi sempre enriquidor de la gastronomia i el vi. Teià forma part de la DO més petita de Catalunya, la DO Alella.

Amb tots aquests ingredients, i amb la màxima complicitat del sector públic i el privat, el 2017 naixia l’esdeveniment. “Vam fer coincidir els interessos públics, de l’Ajuntament, i privats, de l’empresa Ainea Perfums, per poder projectar la imatge del municipi a l’exterior i afavorir l’activitat econòmica”, explica l’alcalde, Andreu Bosch. Tan sols un any després de l’estrena, el Maridatge dels Sentits va incorporar el que ha acabat sent un dels seus principals atractius: el Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent. “Es tracta d’un certamen adreçat a perfumistes professionals d’arreu del món que vulguin donar a conèixer la seva creativitat i imaginació”, puntualitza Bosch. El 2020, amb un país consternat per la pandèmia de la covid-19, que va obligar a cancel·lar-ho pràcticament tot, Teià va poder salvar en petit comitè la tercera edició del concurs. “Aquest any, encara molt marcats per les restriccions del virus, hem hagut de redissenyar part de la proposta i renunciar a l’engalanament dels carrers i a la fira de productes, però hem treballat de valent en un programa que convida a participar-hi”, destaca l’alcalde.

En aquest sentit, i tal com es destaca en el programa , la quarta edició se centra a esperonar la gastronomia local –onze restaurants i pastisseries–, juntament amb els vins de la DO Alella, en l’anomenada Ruta dels Sentits de Teià. “La proposta inclou un carnet en què els visitants poden fer la valoració pertinent i participar en el sorteig de tres experiències enoturístiques”, afegeix Andreu Bosch. Les noves tecnologies tindran un paper molt destacat en aquesta edició, perquè per apropar les experiències a la gent es proposa un showcooking i un maridatge a quatre mans en directe des del canal de YouTube de l’Ajuntament de Teià de la mà, guiats per Iolanda Bustos i la sommelier Vanessa Martin.

El vessant més cultural, i amb totes les mesures de protecció que la situació exigeix, anirà a càrrec de dues exposicions a la Casa de Cultura Municipal La Unió. La primera, El perfum és la joia, mostra els setze perfums finalistes del concurs i és el punt de votació del premi del públic, i la segona és un recull els cartells finalistes i el packaging guanyador dels perfums de l’edició de l’any passat. Per a totes les activitats hi haurà aforament limitat i es demana inscripció prèvia.

LA VIOLETA, PROTAGONISTA

El Maridatge dels Sentits d’aquest any dona protagonisme a la violeta, i és al voltant d’aquesta flor que s’estructuren les activitats del programa. “Malgrat els condicionants d’aquesta quarta cita del Maridatge dels Sentits estem convençuts que la proposta va pel bon camí i que el nom de Teià comença a sonar en sectors tan destacats com és el del del Beauty Cluster de Barcelona o el de la Barcelona Olfaction Week”, assenyala l’alcalde de Teià. El programa del Maridatge dels Sentits de Teià, però, no acaba aquí, perquè convida, entre d’altres, a descobrir el magnífic jaciment romà del Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora, a sotmetre’s a una anàlisi olfactomètric per conèixer la capacitat de detectar i reconèixer les olors, a participar en la visita guiada per recórrer la població resseguint la història dels perfums o a prendre part d’una taula rodona amb convidats d’excepció, com ara l’escriptor Rafel Nadal, autor del llibre Mar d’estiu, en què relata com la memòria olfactiva ens permet tornar a indrets on vam tastar la felicitat.

MENJAR I BEURE
Onze restaurants i pastisseries de Teià prenen part aquest any en la Ruta dels Sentits. Oferiran propostes gastronòmiques molt diferents, però totes amb un factor comú: la utilització de la violeta com a ingredient essencial i els vins de la DO Alella. Per anar fent boca, plats que fan salivera: tàrtar de llagostí, llima i violetes, i pastisset de poma amb bola de gelat de violetes.
EL NAS DEL PÚBLIC
Un dels principals incentius del Concurs Internacional de Perfumeria Mouillette d’Argent, que celebra la quarta edició, és la possibilitat que siguin els mateixos participants del Maridatge dels Sentits els que triïn una fragància de les finalistes que, posteriorment, serà premiada. Hi ha dos premis més, la corresponent al millor perfum, en categoria general i també al millor perfum, en categoria de perfumeria independent.
Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)