No tornaran vius

Arriba la nova novel·la de Xevi Sala, la primera sobre un atemptat de l’islamisme radical a Catalunya. Una història en clau de thriller que s’endinsa en la culpa, l’heroisme involuntari i les víctimes desapercebudes. Us n’oferim, en exclusiva, un capítol

Crítica

Una revolució al carrer i la mirada

Un dels al·licient de la temporada literària ha estat la publicació d’El meu cor despullat. Escrits íntim i correspondència, en una edició de Pere Rovira. Ara l’he volgut recuperar gràcies a...

Una bala al cap

El caçador la situaria, sense dubtar-ho després de revisar-la recentment, en la meva particular tetralogia de millors pel·lícules sobre la guerra del Vietnam juntament amb Apocalypse Now (1979), Platoon...

Raül Balam Ruscalleda

Raül Balam té el seu espai en l’exposició que el Palau Robert dedica a Carme Ruscalleda amb motiu dels 30 anys del Sant Pau (que va tancar portes a l’octubre) perquè mare i fill són un equip....

Carles Marigó eixampla els límits de la música

Pianista i clavecinista, improvisador i creador polièdric, provocador i trobador de tresors sonors, Carles Marigó presentarà, el proper 26 de juny, dos projectes al Festival Dansàneu, un al costat del pianista Marco Mezquida, ‘Les set fulles del faig’, i l’altre, ‘Origo’, amb l’actor Jaume Sangrà

Capella Sant Roc

Avança el curs d’exposicions a la Capella Sant Roc, un mite viu per a l’art contemporani a Valls des de fa més de trenta anys, amb ampla projecció a les terres del sud de Catalunya. L’espai i...

Els Gómez Grau a Hollywood

La Mostra inclou una exposició sobre els germans que van fotografiar les estrelles del cinema nord-americà

En sèrie

L’èxit d’un fracàs

El març de 1999 es va emetre a la cadena nord-americana FOX el primer capítol de la sèrie animada Futurama, del mateix creador de Los Simpson, Matt Groenning. Volia ser una paròdia de les històries...

Lectures

Dos homes amb barret

No sé si encara passa, però fa vint-i-pocs anys els aprenents de periodista sortíem de la facultat amb dues idees al cap. La primera, que la prosa periodística moderna havia de ser asèptica, maquinal,...