Articles

BARCELONA, capital NUPCIAL

Un estudi assegura que, cada cop més, les núvies volen viure experiències úniques i personalitzades

La setmana blanca nupcial de Barcelona, que l’any que ve celebrarà el trentè aniversari, viu aquests dies la seva edició més important, la que confirma el seu lideratge mundial. Segons la seva directora, Estermaria Laruccia, la fira es troba en un punt d’expansió i consolidació en el mercat mundial i aconsegueix que Barcelona estableixi un pont amb el món. “Allà on vaig, ens tenen com a referent”, assenyala.

Des del dia de Sant Jordi fins divendres, han desfilat 900 vestits de trenta-cinc firmes entre les quals hi havia noms internacionals com The Atelier (amb Jimmy Cho com a director creatiu), Zac Posen i Marchesa, casa dirigida per Georgina Chapman (exdona de Harvey Weinstein) i Keren Craig, que va mostrar les seves creacions dimecres als jardins del Palau de Pedralbes.

Les tendències per a la primavera 2020 són cada cop més diverses, des de les tradicionals fins a les més innovadores. De la lleugeresa elegant de Rosa Clarà, a la força de Yolan Cris (autores del vestit rosa de Rosalía en els Grammy llatins) passant per l’eclecticisme del gegant Pronovias, les marques tenen molt clar que les dones busquen el vestit que s’adapta a la seva personalitat.

I després de la moda, la part del negoci. Aquest cap de setmana té lloc el saló, amb més de 400 marques, un 74% internacionals (de 34 països) que a més de vestits de núvia n’inclouen de nuvi, de festa i complements.

La Valmont Barcelona Bridal Fashion Week, organitzada per Fira de Barcelona, incorpora el nom d’aquesta marca cosmètica suïssa perquè tots dos s’han unit (o hauríem de dir casat?) per tres edicions, en espera que el matrimoni “creixi i evolucioni”. “Creiem que és una fusió d’identitats amb valors comuns com la creativitat i la innovació”, explica Sophie Vann-Guillon, CEO de Valmont, firma que precisament acaba de llançar un tractament de bellesa per a les cinc setmanes prèvies al casament,i que també té un vessant que s’aplica en cabines d’estètica.

Aquest ritual de bellesa és un bon exemple d’una de les característiques que s’imposen en el sector nupcial: la vivència d’experiències singulars i la personalització. “La núvia espera ser tractada de manera diferencial”, explica el professor José Luis Nueno (IESE), que ha realitzat un estudi de futur, Núvies Millennials i generació Z. Com diu el títol, ara és el moment de les núvies millennials (nascudes entre el 1980 i el 1996), que protagonitzen quatre de cada cinc casaments, mentre que les Z (a partir del 96) regnaran en el 2030.

Entre les conclusions, queda clar que la moda nupcial (a l’Estat té un volum de negoci de 860 milions d’euros i és el segon exportador després de la Xina) haurà de seguir buscant la internacionalització perquè és als EUA, als països del Golf Pèrsic i als llatinoamericans on hi ha més mercat. També haurà de tenir en compte que la polarització social farà que les núvies amb menys recursos optin per outlets i segona mà, i les riques per compres amb molts zeros. Encara es ven molt més a les botigues que en línia, tot i que es busca molta inspiració a les xarxes socials.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)