Articles

Efectes col·laterals

Que els lectors de còmic són alguna cosa més que consumidors de vinyetes ha quedat clar al llarg de la pandèmia. La seva consciència de pertànyer a una comunitat s’ha fet palesa amb significatius gestos com els d’intentar salvar els seus temples, és a dir les llibreries especialitzades, que han patit especialment les conseqüències de la covid-19 pel tancament dels establiments i per no haver pogut servir les comandes per correu durant molt temps. Un fenomen que s’ha detectat en moltes d’aquestes llibreries és que han rebut diners a compte per descomptar en futures comandes dels clients. Un gest que reforça la idea que, tot i el comerç electrònic, l’aficionat a la historieta valora des del caràcter prescriptor del llibreter fins a l’experiència que representa veure, tocar i ensumar una gran varietat de còmics, un plaer que fins i tot provoquen aquells que mai es compraria. L’obertura de les llibreries ha estat una bona notícia per al sector, que, cal dir-ho, no ha estat paralitzat durant aquest mesos. Per exemple, qui no ha parat ha estat el dibuixant Álvaro Ortiz, que va dibuixar i publicar per tramesses a internet El Murciélago sale de birras (!Caramba¡). Ara, quan encara no hem sortit del tot de l’estat d’alerta, ja se n’ha fet una edició en paper. Es tracta d’una paròdia de Batman, en què l’home ratpenat (molt escaient) trenca el confinament per sortir al carrer a la recerca de cervesa. Un desig que ha estat compartit a la vida real per molts ciutadans. La rapidesa amb què el còmic ha reflectit en productes acabats el que ha passat durant el confinament reforça el valor d’immediatesa d’aquest mitjà.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor