Articles

Fer front a la por amb bona música i més

Santa Susanna (Maresme) estrena el Love Santa Music, una proposta que uneix concerts gratuïts, una sínia monumental, gastronomia i espai d’oci per a tota la família arran de mar

JOAN CAMPOLIER
“El públic podrà seguir els artistes assegut en cadires i amb les distàncies marcades per la nova normativa de la covid-19”

El desert de festivals de música d’aquest estiu 2020 a Catalunya també té una excepció. Santa Susanna, municipi turístic de renom de la zona nord del Maresme, ha sorprès els més escèptics amb una proposta cultural de nou i gran format que omplirà les nits del 24 de juliol al 31 d’agost, gestionada per la firma Promo Music Events (PME). El Love Santa Music ocuparà un espai de 12.000 m² a tocar de la platja, amb una versió més àmplia del que va ser la proposta Love Market a la masia de Can Ratés i que no va aconseguir atraure el públic esperat. El nou escenari, però, millora les expectatives, que se centren a oferir un producte d’oci i cultura de qualitat que ajudi a dinamitzar un sector, el turístic, que es troba en hores baixes. Tant és així que un dels punts amb més ganxo és la gratuïtat de l’entrada a tots els concerts. “Hem centrat el programa en actuacions de grups de tribut a grans bandes de diferents estils musicals que permeten arribar a molts tipus de públic”, diu l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier.

L’administració local, que cedeix els terrenys i col·labora amb els serveis bàsics, defensa el nou format com una oportunitat única d’afrontar amb cert optimisme una època de grans dificultats “a tots nivells”. Per aquest motiu, s’ha volgut lligar des del primer moment la publicitat del festival a la de la destinació turística, en un esforç per tornar a omplir els hotels. Les actuacions inclouen els grups més destacats que emulen les grans bandes i solistes com Fran Valenzuela (Alejandro Sanz); Mara (vocalista de Joaquín Sabina); The Logical Group (Supertramp); Smoking Stones (Rolling Stones); Abbey Road (The Beatles); The Buzz Lovers (Nirvana) i Abba New Experiencie (Abba), entre d’altres. A l’hora de tancar aquesta edició, s’estaven acabant de lligar altres grups de tribut a Madonna i Cold Play. L’aforament serà limitat a 800 persones assegudes, i Campolier destaca que les mesures de control “seran especialment restrictives, tal com dicten les normes de seguretat per la covid-19”. Tant és així, que els concerts de DJ que havien estat anunciats per complementar la programació s’han acabat anul·lant per evitar aglomeracions.

SÍNIA, MENJAR I MERCAT

Més enllà del reclam principal que serà la música, l’oferta del Love Santa Music s’inspira a aconseguir la presència del públic més enllà de les hores que duri el concert. L’espai complet, ubicat a la zona de la Llàntia, uns terrenys propietat de Santa Susanna però al terme municipal de Pineda de Mar, es distribuirà en quatre espais ben diferenciades: la zona dels concerts, la gastronòmica, l’àrea market i la lúdica.

La zona destinada als concerts comptarà amb un escenari cobert i una esplanada de 2.600 m² “on el públic podrà seguir els artistes assegut en cadires i amb les distàncies que marca la nova normativa de la covid-19”. Al costat hi haurà la zona gastronòmica, que combinarà una oferta variada amb un escenari de petit format on, segons els responsables, “hi actuaran artistes en projecció, nous talents i de Km0”. Un espai chill-out completarà l’ambient.

L’espai anomenat village comptarà amb dues zones més, una que estarà dedicada a la venda de productes i una altra, a les atraccions de fira, on el principal atractiu serà la instal·lació d’una gran sínia de 36 m d’altura. Precisament, aquesta oferta complementària a la música és la que es mantindrà oberta diàriament, hi hagi o no concerts. “En un moment en què la cultura i l’oci estan patint una davallada tan gran, creiem que és de justícia continuar apostant-hi”, assegura l’alcalde, convençut que, com a mínim a la comarca, no hi haurà aquest estiu una aposta com la del Love Santa Music. “Busquem que ens visiti gent no només de les poblacions veïnes, sinó que també cerquem aquell públic que vulgui ampliar la seva estada al municipi aprofitant l’oferta de 14.000 places hoteleres que hi ha disponibles”, comenta Campolier.

L’encert del festival condicionarà noves estratègies culturals i d’oci al municipi en els propers mesos. De moment, però, ja es treballa en la possibilitat que una nova edició per a l’estiu vinent ampliï el format amb l’actuació d’algun grup o artista de renom. “Hem pres una decisió no exempta de riscos amb els temps que corren, però amb totes les mesures sanitàries que calgui, no volem ni podem renunciar a gaudir de la vida”, assegura l’alcalde de Santa Susanna.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)