Pantalla

En sèrie

MILITARITZAR LA LLUNA

Una realitat alternativa en què l’estiu del 1969 els soviètics van arribar a la Lluna abans que els nord-americans és el punt de partida de la sèrie d’Apple TV For all mankind, que ja té dues temporades de deu episodis cada una. Es tracta de la sèrie més ambiciosa de la plataforma, que ha rebut molt bones crítiques, especialment en aquesta segona temporada, estrenada el febrer passat. La història que explica és una ucronia, una narració que es desenvolupa a partir d’un fet real però que es produeix de manera diferent. Això fa que durant tota la narració ens anem trobant situacions i personatges que s’inspiren en la vida real, però fora de context. Un exemple: en la primera temporada, que passa en la dècada dels anys setanta, el president nord-americà escollit en les eleccions del 1974 no és Gerald Ford sinó Ted Kennedy. En la segona, que passa en els anys vuitanta, John Lennon sobreviu al seu intent d’assassinat, mentre que el papa Joan Pau II, no. Per explicar-ho, es van intercalant entre els diferents episodis imatges reals de noticiaris de l’època amb àudios modificats per canviar les versions reals. Un recurs narratiu que augmenta la sensació de veracitat de la història, que d’altra banda disposa d’un gran disseny de producció. Ara bé, aquesta atenció als detalls (inventats), la recreació d’un moment històric molt complex i les contínues referències que es fan a personatges que sí que van existir provoquen que els primers capítols puguin resultar una mica enrevessats, especialment per a aquells que no coneguin mínimament la història de la cursa espacial. En canvi, per als apassionats dels coets, la Lluna i tot el que tingui a veure amb la NASA, és un gran entreteniment. En qualsevol cas, For all mankind és un melodrama coral, en què les experiències personals dels nombrosos personatges que intervenen tenen el mateix pes que l’exploració de l’espai. Els protagonistes principals són els astronautes i les seves famílies, sense oblidar l’imprescindible personal de terra que fa possibles les diferents missions. Amb aquesta paleta de personatges, els guionistes aprofiten per introduir alguns temes socials importants com el racisme, l’homofòbia i el masclisme. Així, veiem la primera dona negra a viatjar a la Lluna i les complicades circumstàncies en què es troba; la repressió que pateixen una astronauta lesbiana i un enginyer gai que decideixen iniciar una relació fictícia per dissimular la seva condició i passar desapercebuts; els prejudicis a l’entorn de les primeres dones astronautes i el preu familiar que han de pagar per ser-ho...

En la segona temporada, continuem veient l’evolució d’aquests personatges i com els afecta la política de la NASA. A la vida real, quan Neil Armstrong va trepitjar per primer cop la Lluna, la cursa espacial amb els soviètics es va acabar (només sis anys després, el 1975, ja duien a terme una missió conjunta a l’espai, l’Apollo-Soiuz). A la sèrie, però, la rivalitat entre les dues potències continua i es va agreujant amb una escalada que té conseqüències a les respectives bases que tant americans com soviètics han aconseguit muntar allà dalt.

FOR ALL MANKIND Plataforma: Apple TV Creadors: Ronald D. Moore, Matt Wolpert, Ben Nedivi Protagonistes: Joel Kinnaman, Michael Dorman, Sarah Jones, Shantel VanSanten, Jodi Balfour, Wrenn Schmidt, Sonya Walger
Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)