Passejant amb Lluís Calvo i ‘L’infiltrat’

Quan algú afirmi que no existeix assaig en català, un bon argument consistiria a llançar-li al cap –sense males intencions, però amb punteria–, un darrere l’altre, els quatre llibres que Lluís...

La mala fama dels festivals

El retorn del Doctor Music al Pallars es va anunciar a bombo i plateret el 2017, i des del mes de febrer d’aquell any que s’hi han venent entrades. Hotelers i campings tenien reserves des de fa més...

Talent, cultura, llibertat

El Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, sempre que es presenti l’ocasió adient, repeteix aquestes tres paraules —talent, cultura, llibertat— com si fos una mena de...

BARCELONA, capital NUPCIAL

La setmana blanca nupcial de Barcelona, que l’any que ve celebrarà el trentè aniversari, viu aquests dies la seva edició més important, la que confirma el seu lideratge mundial. Segons la seva directora,...

TERRATRÈMOL DE LA DANSA

Avui tampoc arribarà Godot. Mentrestant, però, aquest mes podeu anar a Olot (34.486 habitants), capital de la Garrotxa, on del 25 al 29 d’abril se celebrarà el Festival Sismògraf. Un festival que...

L’art de publicar per Sant Jordi

Per raons evidents fa dies que visc amb un rau-rau que em rosega, val a dir que en dosis moderades, tampoc cal fer-ne drama. És una bona idea per a un autor literari, relativament desconegut i no novell...

L’ART COM A TERÀPIA INCLUSIVA

El Centre d’Arts Visuals Lo Pati, que és el representant del sud català a la xarxa nacional d’espais i centres d’art, rastreja enguany les possibilitats terapèutiques, inclusives i transformadores de l’art

Sant Jordi serà per a les dones

El pròxim número de La República, que trobaran al quiosc el 20 d’abril, s’escaparà del seu format habitual: serà una edició monogràfica especial dedicada a la diada de Sant Jordi i al món de les lletres. Amb unes protagonistes clares: les dones

Hèctor Parra refà a Anvers la tragèdia de l’Holocaust

El 24 d’abril s’estrenarà mundialment a l’Òpera d’Anvers la creació més ambiciosa d’Hèctor Parra, ‘Les Bienveillantes’, òpera basada en la novel·la homònima de Jonathan Littell, que tracta de manera polièdrica i crítica, però a la vegada molt humana, l’inici, l’execució i el desenllaç de la “solució final”