Aquests homes tan normals...

El tràfic de dones i nenes amb finalitat d’explotació sexual nodreix el negoci de la prostitució, un dels més infames, tolerats i lucratius del món. Qui són i què en pensen els seus consumidors?

Picabaralla a tres bandes

La multitudinària manifestació de la Diada ha obert una setmana convulsa, amb l’ANC intentant marcar l’agenda, el govern sense voluntat de deixar-se influir i amb un nou capítol en les tensions entre ERC i JuntsxCat

Natàlia Massé
Responsable del programa de dones de la fundació Apip-Acam

“La prostitució és un lucratiu negoci patriarcal”

Natàlia Massé, sociòloga i experta en gènere, fa quinze anys que treballa a Apip-Acam en temes de tràfic per a l’explotació sexual. Actualment és la responsable del programa de dones

2013

LA VIA CATALANA, UNA FITA HISTÒRICA

La Via Catalana cap a la Independència va ser un èxit sense precedents i va suposar un canvi de paradigma. Fins aleshores, les manifestacions de l’Onze de Setembre havien consistit en concentracions...

1977

LA DIADA DEL MILIÓ

Quins records tan immensos d’aquell dia! Feia calor, molta calor, vam suar molt, però sobretot vam disfrutar i almenys aquelles hores vam ser feliços. Érem tants i tants! Diuen que encara més d’un...

1931

UNA COMMEMORACIÓ ESPERANÇADA

La Diada del 1931 fou celebrada enmig d’un gran ambient d’eufòria. Recordem que el 14 d’abril d’aquell mateix any, Francesc Macià havia proclamat la República Catalana, convertida, tres dies...

1923

ABANS DEL COP D’ESTAT

Fins al 1923, la commemoració de l’Onze de Setembre s’havia anat consolidant a Barcelona, però també en diversos indrets de Catalunya, tot i que les manifestacions al carrer es concentraven sobretot...

1901

EL NAIXEMENT DE LA DIADA

L’11 de setembre del 1894 va ser la primera vegada que joves de diversos centres de la Unió Catalanista van anar a dipositar corones de llorer al peu de l’estàtua de Rafael Casanova, que aleshores...

1886

LA PRIMERA CONVOCATÒRIA

La primera celebració de gran ressò de la Diada fou la de l’11 de setembre del 1886. Per entendre aquesta primera fita s’han de tenir en compte dos elements: un és l’històric cultural i l’altre...