El dossier

L’efecte de l’activitat portuària

Tant el port de Barcelona com el de Tarragona són focus de contaminació atmosfèrica per l’activitat que s’hi du a terme: el trànsit rodat, les obres d’ampliació i manteniment de la infraestructura, els vaixells i la maquinària utilitzada en les operatives portuàries... Els grans vaixells –de càrrega o creuers– fan servir combustibles pesants per als seus motors que generen grans quantitats de CO2, però també d’altres gasos com els òxids de nitrogen i de sofre i les partícules en suspensió. “En el cas del port de Barcelona, les zones més afectades són Ciutat Vella, el Poble-sec i Sant Martí, on s’ha vist que l’exposició de la població a aquests contaminants arriba a ser un 20% superior que en zones de trànsit alt de la ciutat”, assegura María García des d’Ecologistes en Acció. De fet, si ens centrem en les dades de les partícules fines –les PM2,5– les dades recollides a la dàrsena sud del port de Barcelona durant el 2019 van donar una mitjana anual de 19,3 µg/m3 (micrograms per metre cúbic), quan els valors recomanats per l’Organització Mundial de la Salut són de 10 µg/m3.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor