Experiències

Aconseguir la millor ‘selfie’

The Set Lab és un espai creatiu de fotografia obert al públic, on els usuaris es poden fer fotos i vídeos originals amb una vintena de muntatges de fons

FUTUR PROMETEDOR
Unes 10.000 persones han passat per The Set Lab, que ha obert un local a Madrid i espera inaugurar-ne més en diversos punts de l’Estat

Qui és que no s’ha fet mai una selfie? El postureig està de moda, i són molts els joves, i més grandets, que estan enganxats a fer-se autoretrats, buscant indrets originals i únics. Per això, al dia de l’avantguarda, Barcelona ja gaudeix d’un estudi fotogràfic on fer-se les autofotos més creatives. “The Set Lab va néixer l’any 2020 i és un espai creatiu de fotografia obert al públic, on els usuaris es poden fer tantes fotos i vídeos com vulguin amb la seva pròpia càmera o smartphone”, explica el gerent i cofundador de l’empresa, Víctor Martínez. La idea va sorgir arran de l’èxit de les xarxes socials i el boom dels influencers: “Llocs com els Estats Units i Londres tenien locals d’aquest tipus, però vam veure que a l’Estat espanyol no existien i ens vam llançar a crear un espai de negoci híbrid, ja que el poden utilitzar tant el públic en general com empreses i professionals de la fotografia per actualitzar el seu book o xarxes socials.” La fotografia, doncs, passa a ser tota una experiència, i fer-se fotos s’ha convertit en una activitat per fer amb amics o amb la parella: “També volíem apropar tot aquest món al públic en general que, de fet, és el client més habitual que tenim i busquem: la persona anònima de carrer que vol passar una estona original i divertida, i no només jovent. L’altre dia, per exemple, van venir un grup de dones a celebrar els 60 anys d’una d’elles i s’ho van passar bomba. També vam obrir molt encarats a les selfies i a la fotografia, però vam veure que molta gent venia a ballar, a gravar-se i a fer tiktoks, per això també hem adaptat sales a les gravacions. Anem creant i canviant segons les tendències i les necessitats que captem.”

Només entrar a The Set Lab ja et deixen un pal de selfie, un trípode i un flaix perquè les imatges quedin perfectes. Després pots triar i remenar entre una vintena d’escenaris, plens d’imaginació, com un carro de supermercat amb capses de cereals al darrere –tendència dels influencers–, una sala plena de caramels gegants, una altra amb ossets gegants de peluix, pals fluorescents, la piscina de boles amb núvols de cotó o una caixa forta plena de bitllets –aquests dos últims són dels que tenen més èxit–. “Una vegada al mes renovem un dels escenaris, inspirats en les xarxes socials. Per exemple, vam veure que hi ha molta gent que penja fotos als banys, doncs vam crear l’espai per fer-se fotos com si s’hi estigués. Busquem el que és tendència i ho adaptem al nostre espai.” I de moment els usuaris estan molt contents i la idea agrada. Malgrat ser un any difícil per la covid, han passat per The Set Lab més de 10.000 persones, tenen 25.900 seguidors a Instagram i 21.500 a TikTok i ja han obert un altre local a Madrid: “La proposta agrada, s’està posant de moda i els números surten.” També pensen a créixer i expandir-se: “Ja ens han arribat ofertes per obrir locals arreu de l’Estat espanyol. De moment, esperem obrir-ne algun més a final d’any.” A l’hora de la visita es recomana portar roba diversa: “A banda de venir amb moltes ganes de viure una experiència divertida i diferent, i d’oblidar-se dels problemes per unes hores, recomanem portar diferents models de roba; tenim vestidors perquè la gent es pugui canviar. Pensa que hi ha qui entra amb una maleta i tot. Així s’aprofiten més bé les diferents sessions.” L’entrada de 30 minuts costa 9,50 euros; la de 60 minuts, 13,50, i la de 90 minuts, 18. També hi ha ofertes per a grups (complint sempre amb la normativa vigent per la covid-19). thesetlab.com

L’ORIGEN DE LES AUTOFOTOS

Tot i que van ser molt conegudes en els primers anys del segle XXI, es creu que l’autofoto més antiga és de Robert Cornelius, que l’any 1839 es va autoretratar a la seva botiga de llums als EUA. Es van generalitzar cap al 2003, amb un model de Sony Ericsson que permetia girar la càmera per fotografiar-se. A partir d’aquí, la majoria de mòbils ja van disposar d’aquesta funció –no ens oblidem del pal de selfie, que va aparèixer cap al 2011–. La difusió de la selfie va créixer globalment amb la popularitat de xarxes socials com Instagram, que va generar les primeres tendències d’autofotos basades en el hashtag. El 21 de juny és el Dia Mundial de la Selfie.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)