Serà notícia

L’INEFC renova la imatge de marca

L’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) estrena nova imatge corporativa amb la voluntat de fer ben visible els valors que representa, adaptar-se als nous reptes d’un context en canvi constant i reforçar, alhora, la seva identitat com a universitat de l’esport amb una mirada femenina i internacional. La secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física, Anna Caula, ha presidit la presentació de la nova marca al centre barceloní de l’INEFC acompanyada del director de l’organisme, Eduard Inglés. Durant l’acte, que s’ha retransmès pel canal YouTube de l’INEFC, Eduard ha Inglés destacat la importància que té per a l’INEFC, després de 20 anys amb el mateix logotip, el canvi de “símbol com a forma d’exterioritzar una idea; la materialització del que som, del que volem ser i, sobretot, del que volem transmetre”. En aquest sentit, ha reivindicat la imatge de l’INEFC com a centre universitari de referència en recerca i en transmissió de coneixement, però alhora referent també en valors com la igualtat, la proximitat i la inclusió. Per la seva banda, Anna Caula, ha expressat que l’adopció de la nova marca corporativa de l’INEFC reflecteix “el dinamisme” propi del món de l’esport i el seu paper com a eina de salut, recerca, cohesió social i construcció de ciutadania. “Hem d’explotar aquests valors per fer de l’esport un pilar del país”, ha afegit. La secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física també ha destacat que l’INEFC «forma els professionals que enriqueixen l’esport”, de manera que el centre és un actiu cabdal per “exportar tot aquest univers fora de les nostres fronteres”.

Per explicar visualment el sentit del canvi, s’ha retransmès el vídeo de presentació de la nova imatge corporativa, un recorregut visual pels més de 45 anys d’història de l’INEFC que evoca els valors que vol representar la marca que avui s’ha presentat: el rigor de la tradició acadèmica, al costat de la integració, la igualtat, la inclusió, l’aprenentatge universal i la proximitat. El canvi de símbol se sustenta bàsicament en tres pilars: la supressió del logotip “e” que als inicis compartia amb el CAR i el Consell Català de l’Esport, els quals ja van bandejar posteriorment el mateix símbol; la utilització de la caixa baixa, deixant de banda l’acrònim per fer la marca més propera amb la voluntat d’humanitzar-la; i la combinació de dues tipografies diferents: la primera, romana, en clara referència a la tradició del món universitari, i una segona, grotesca, que remet a la innovació i al dinamisme del món de l’esport.

Per enriquir el sistema visual, s’ha ampliat la paleta de colors, liderat pel blau que evoluciona a una versió més brillant, i complementada amb una gamma cromàtica més àmplia que li proporciona un aire més actual i li aporta dinamisme en entorns digitals. També s’hi afegeix la possibilitat d’aplicar-hi una fina línia que combinada amb els diversos colors aporta equilibri al conjunt. El projecte ha estat a càrrec de l’agència de branding i disseny Clase, que ha treballat en estreta col·laboració amb l’organisme autònom per vetllar en tot moment pel compliment del Programa d’Identificació Visual de la Generalitat de Catalunya.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)