Pantalla

En sèrie

LA POMA DAURADA

El creador de la famosa Downton Abbey, Julian Fellowes, torna a la televisió amb un altre drama d’època, en aquest cas localitzat a Nova York en el període de temps anomenat Gilded Age, l’època daurada de la ciutat, a finals del segle XIX. Fellowes sempre havia volgut fer una mena de preqüela de Downton, i en algun moment es va plantejar la possibilitat de recrear com es van conèixer i enamorar el comte Robert Crawley i la seva dona, l’americana Cora, precisament en aquell context. Finalment, la nova sèrie no enllaça amb aquests personatges, però sí que s’endinsa en un món que sempre ha fascinat el director i guionista: el moment, just després de la guerra civil, en què les grans famílies nord-americanes es van començar a instal·lar a Manhattan i van posar els fonaments perquè la ciutat de Nova York s’acabés convertint en l’epicentre del món, i perquè els Estats Units s’anessin consolidant com a primera potència mundial davant la vella Europa. Va ser l’època de les grans fortunes, amb cognoms com Astor, Vanderbilt i Rockefeller. Un món de prejudicis i glamur que Martin Scorsese ja va retratar a L’edat de la innocència i que ara se’ns torna a presentar en tota la seva esplendor. Sens dubte, un dels punts forts de la sèrie és el seu disseny de producció: els decorats i el vestuari són espectaculars i realment ens traslladen al 1882, el moment en què comença la història. Coneixem la Marian, una jove d’un petit poble de Pennsilvània que ha de deixar la seva llar quan mor el seu pare, carregat de deutes. La noia se’n va a viure a Nova York amb les seves tietes: l’Agnes, una vídua adinerada i pertanyent a l’alta societat, i l’Ada, una dona soltera que depèn completament de la caritat de la seva germana. S’ha de dir que el càsting està a l’altura d’aquesta gran producció: la jove Marina està interpretada per Louisa Jacobson, la filla gran de Meryl Streep; Christine Baranski (The Good Fight) dona vida a l’Agnes, i Cynthia Nixon (Sexo en Nueva York) és l’Ada. L’arribada de la Marian a Nova York coincideix amb una altra arribada: just davant de la casa de les germanes s’ha construït una gran mansió que ocuparà la família Russell, que s’ha fet rica gràcies als negocis del pare, George, en la construcció del ferrocarril que ha de travessar el país. La seva esposa, Bertha (Carrie Coon, The Leftovers), és una dona ambiciosa que té com a objectiu aconseguir entrar en l’alta societat gràcies als seus diners. Trobarà, però, tota mena d’oposició entre les famílies més poderoses, que valoren per sobre de tot les velles tradicions i no veuen amb bons ulls la modernitat.

Enmig d’aquesta guerra d’intrigues i sabotatges entre rics, els més joves aniran establint relacions entre ells. La Marian coneixerà els germans Russell, Larry i Gladys, mentre batalla amb la seva estricta i estirada tia Agnes. També es farà amiga de la Peggy, una noia negra amb problemes familiars que acabarà fent de secretària per a l’Agnes. A través d’aquest personatge, interpretat per l’actriu i cantant Denée Benton, veurem el contrapunt de la vida de la reialesa de Nova York a través de situacions de racisme i discriminació.

S’haurà de veure si la sèrie s’arriba a convertir en un fenomen com Dowton Abbey. De moment, el que ja se sap és que hi haurà una segona temporada.

Plataforma: HBO Creador: la edad dorada
Protagonistes: Julian Fellowes
Christine Baranski, Carrie Coon, Cynthia Nixon, Morgan Spector, John Douglas Thompson, Ben Ahlers, Denée Benton, Michael Cerveris, Taissa Farmiga
Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital de El Punt Avui

Per
només
48€

l'any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció