Opinió

Punts de vista

Vides i clics

Aquestes festes he tingut una conversa telefònica que no em trec del cap. Pels volts de Nadal vaig fer una reclamació a una gran empresa de comerç en línia. M’havien cobrat 14 euros d’un producte que no havia comprat. Em va respondre per escrit una noia, la Rania, que va resoldre el problema de manera molt competent. Al cap d’un parell de dies, un vespre em truquen des del Regne Unit –jo visc a Itàlia. “Soc la noia amb qui vas parlar al xat d’atenció al client”, em diu, compungida. El seu cap l’obligava a disculpar-se per l’error de l’empresa. Li vaig dir que no calia, que ho havia solucionat de seguida. La Rania era extremadament amable i es notava que parlava somrient, però amb preocupació i tristesa. Amb la veu una mica més fluixa va dir-me: “És que el meu responsable ens fa anar a dormir a les tres o les quatre de la matinada, perquè per a l’empresa el més important sou els clients i els vostres desitjos.” Semblava un crit d’ajuda d’algú en situació d’explotació laboral.

“Doncs això no em sembla gens bé, espero que avui puguis descansar”, li vaig dir. Em va explicar que feia moltes hores que treballava; se la notava esgotada. “És que són dates molt assenyalades. Primer Black Friday i després Nadal, i és clar… Mira, els empleats per contracte tenim dos dies de repòs. Però ara mateix només en fem un”, va dir, fent evident que necessitava denunciar la situació en què es trobava. Jo tenia molt present que la conversa quedava gravada, i volia mostrar-li suport sense posar-la en un compromís. Així que li vaig dir que “el meu desig” era que l’empresa respectés els drets dels treballadors.

Després de la trucada vaig rebre un correu. M’havia demanat que per favor el respongués de seguida; semblava que s’hi jugava la feina. Era per valorar la seva atenció. Mentre posava el màxim de vots en totes les categories, un calfred d’incomoditat em recorria el cos. Com n’és, de pervers, aquest sistema, que ens ha fet oblidar que rere el coi d’estrelles que puntuem fent clic amb desinterès hi ha sempre una Rania.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor