LA CAMPANYA DEL CARRER
“Un llenguatge de la gent: directe, autèntic i transgressor” Amb aquesta filosofia, “dient les coses tal com són”, l’agència Evil Love ha dissenyat la campanya de captació de subscriptors de La República
Una campanya “amb el llenguatge de la gent del carrer”. Amb aquesta filosofia, l’agència de publicitat barcelonina Evil Love s’ha fet càrrec de la campanya de captació de subscriptors de La República, que es va engegar el 14 d’abril. “La idea era utilitzar un llenguatge directe, autèntic i transgressor. El que fa servir la gent al carrer en les manifestacions. Són frases que ja formen part de la vida de la gent. La campanya surt una mica del que és políticament correcte. Hi ha crítica, però sense ofendre ningú”, explica Gabriel Silveira, director creatiu executiu d’Evil Love. “El contingut i les idees ja eren al carrer. Les hem adaptat de manera sintetitzada al joc amb un to irònic i sarcàstic. La campanya és tan directa com la mateixa publicació”, afegeix Maria Ramon, redactora creativa.
Tots dos, sota la direcció d’Aleix Satorras, director general de l’agència, han desenvolupat uns continguts directes, per exemple “Adoctrina’t esmorzant” o “Fins i tot acceptem subscriptors a l’exili”. “És un moment motivador quant al procés. Recordem que les coses no només poden passar en la política. També en aquest cas en el món escrit”, assegura Satorras. Quant al grafisme, Silveira recorda que “el producte és una revista republicana que diu les coses tal com són”. “Per tant, gràficament la campanya és molt directa i diferent. Els colors groc i vermell de les pàgines juguen amb la senyera”, diu. “Llegint el diari és difícil no aturar-se en una pàgina tota vermella. A la ràdio llancem notícies del que podria passar l’endemà de la República”, explica Ramon.
La campanya, que s’allargarà durant tres mesos en tres etapes diferents, tindrà difusió en la premsa escrita, amb vuit pòsters diferents; a internet, amb banners i tres píndoles de vídeo de 10 segons en les xarxes socials; a la ràdio, amb falques de 20 segons, i a la televisió, amb espots també de 10 segons de durada.