Sense - La República

Territori inverteix 79 milions a l’Eix Diagonal

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori iniciarà el mes que ve les obres de millora de la funcionalitat i la seguretat viària de l’Eix Diagonal en el tram entre Vilafranca del Penedès i Igualada. Aquesta obra inclou actuacions valorades en 79 MEUR, amb la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram com a principals millores, per a facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals. El Govern ha autoritzat avui la modificació del contracte de concessió d’obra pública de l’Eix Diagonal (C-15 i C-37) per impulsar aquesta obra de millora. Aquesta tarda, el secretari general del Departament, Ricard Font, el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, han presentat els treballs als alcaldes dels municipis afectats.

Aquest acord dona llum verda a l’execució d’aquesta actuació, dividida en diversos projectes que s’executaran a partir del mes vinent amb els treballs previs i que compten amb un termini total de 24 mesos. Els projectes inclouen desviaments dels serveis afectats, ocupacions de drets i béns afectats i l’execució pròpiament de les obres dividides per trams. L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37 i uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa, tot connectant el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. En funcionament des del 2011, ha potenciat tant les comunicacions intercomarcals com les de més llarg recorregut i ha esdevingut artèria de la xarxa viària, ja que, a més, permet connectar amb altres vies vertebradores com l’Eix Transversal (C-25), l’AP-7 la C-31, la C-32, i l’A-2. A més, ha contribuït a potenciar l’activitat econòmica al seu entorn i ha obert noves possibilitats d’intercanvi. En conseqüència, ha experimentat un creixement continuat de trànsit, un 35% acumulat, amb un elevat percentatge de trànsit pesant, que pot arribar a superar el 12% en algun tram.

Aquesta infraestructura té una configuració, funcionalitat i volums de trànsit diversos, segons el tram. Dels 65 quilòmetres que té, 11 tenen dos carrils per sentit de la circulació i els 54 restants, un carril per sentit. El tram entre Vilanova i Vilafranca del Penedès, on la via compta amb una secció de dos carrils, l’Eix registra intensitats de trànsit a l’entorn dels 30.000 vehicles/dia i presenta una funcionalitat òptima. En la resta del recorregut, d’un carril per sentit, l’eix té intensitats de trànsit variables. Així, Territori ha impulsat un conjunt d’actuacions per a millorar-ne la funcionalitat i la seguretat, adaptant-lo a les necessitats i característiques de cada tram. Entre Igualada i Manresa, on la configuració d’un carril per sentit s’adapta a la demanda de trànsit, el Departament ja va dur a terme una actuació per a reforçar la separació de fluxos, mitjançant una nova senyalització horitzontal.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)