Innovació

Expansió per un tub

L’enginyeria terrassenca Venair, especialitzada en tubs de silicona per a la indústria, fa el salt al mercat sud-africà i segueix explotant la seva vocació internacional: ven a 50 països

EL REPTE
“La intenció és controlar el mercat sud-africà des de Johannesburg”

Un informe elaborat per Foment del Treball assenyala que, per a Catalunya, Sud-àfrica és el primer mercat en importància a l’Àfrica subsahariana. El president de la Comissió Internacional de Foment, Joan Canal, subratllava fa uns mesos en unes jornades de formació centrades a analitzar l’impacte econòmic d’aquestes relacions comercials, que el comerç entre Catalunya i Sud-àfrica s’enfila fins als 480 milions d’euros, la qual cosa suposa el 21% del comerç total entre l’Estat espanyol i Sud-àfrica.

L’empresa catalana Venair, una enginyeria amb seu a Terrassa i que està especialitzada en la fabricació de tubs de silicona, fa el salt a Johannesburg. La companyia catalana ha obert una filial a la capital de Sud-àfrica, un pas més en el seu procés d’expansió de mercat. La marca Venair ja té presència en una seixantena de països però, fins ara, la seva implantació estava fixada sobretot en el mercat europeu, amb delegacions a Alemanya, França, Itàlia, el Regne Unit, Rússia, Polònia, Irlanda i Suècia. Venair també té mercat a Àsia, Amèrica del Nord i Llatinoamèrica, però el continent africà era un territori inhòspit per a la companyia. Limitaven la seva presència en aquell territori a través de distribuïdors. A partir d’ara, la intenció és “controlar tot el mercat del sud d’Àfrica des de l’oficina de Johannesburg”. L’empresa espera consolidar el rol d’aquesta primera oficina a Àfrica l’any vinent i preveu obrir-ne d’altres en els pròxims anys per cobrir més països. El primer objectiu és arribar al mig milió d’euros en vendes el 2020. Els seus tubs de silicona tenen aplicació en el transport de productes alimentaris i farmacèutics durant els processos de producció a les fàbriques. L’empresa treballa també per a altres sectors, com el cosmètic, el biotecnològic, el químic i l’aeronàutic. Els tubs es poden fer a mida, segons els requisits de cada sector i són utilitzats durant els processos de producció per transportar productes entre màquines, ja que també permeten adaptar-se a qualsevol temperatura. Aquest sistema evita que els diferents productes i substàncies transportats entrin en contacte amb d’altres i garanteix els requisits de seguretat que marca la legislació de cada indústria.

Fer les maletes

Venair va ser fundada l’any 1986 i té una facturació de 30 milions d’euros. Exporta el 90% de les seves vendes i té presència física en divuit països, tot i que té negocis en més de 50 mercats d’arreu del món. Disposa d’una plantilla de 350 treballadors. Per a aquest darrer projecte d’internacionalització, Venair ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, una agència per a la competitivitat de l’empresa que depèn del Departament d’Empresa i Coneixement.

El patró

El 1986, Venair Iberica va néixer com a filial de la matriu suïssa, però només sis anys més tard, se’n va independitzar per fer camí de manera autònoma. Es tracta d’una empresa familiar, i Miguel Fernández n’és el conseller delegat. Entre els seus clients hi ha algunes de les marques més potents del sector automobilístic, farmacèutic, alimentari i aeronàutic.

Identificar-me. Si ja sou usuari subscriptor, us heu d'identificar. Vull ser usuari subscriptor. Per escriure un comentari cal ser usuari subscriptor.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor? Fes-te subscriptor per només 12 € l'any (1 €/mes)